Witryna do lodów – lepiej kupić czy wynająć?

Planujesz włączenie lodów do oferty swojej kawiarni czy piekarni? A może chcesz otworzyć lodziarnię? W takich sytuacjach potrzebna Ci jest witryna do lodów. To sprzęt, bez którego nie możesz prowadzić sprzedaży. Zastanawiasz się, czy lepiej zdecydować się na wynajem, czy na zakup witryny do lodów? Poznaj wady i zalety obu rozwiązań, aby podjąć świadomą decyzję.

Jaka witryna na lody jest potrzebna w lokalu gastronomicznym?

Witryna mroźnicza do lodów to urządzenie, które jest stawiane w „sprzedażowej” części lokalu i jest dobrze widoczne dla klienta. Pozwala przechowywać zmrożony deser w bezpiecznych warunkach, a jednocześnie zaprezentować go w atrakcyjny sposób. Tak, aby klienci mogli „kupować oczami” i by łatwiej im było wybierać smaki lodów. Jednak wybór odpowiedniego urządzenia wcale nie jest tak prosty – trzeba wziąć pod uwagę wiele parametrów technicznych. 

Witryna do lodów musi dobrze dopasować się pod względem gabarytów oraz designu do warunków panujących w lokalu. Powinna też zapewnić miejsce na przechowywanie odpowiedniej ilości wariantów smaków deseru. Dlatego trzeba się dobrze zastanowić, czy lody mają być kluczowym produktem w ofercie, czy tylko dodatkiem, który będzie serwowany okazjonalnie – podpowiada ekspert firmy MK KOMI, która specjalizuje się w wyposażaniu lodziarni i cukierni. Pewne jest jedno: sprzęt musi być dobrej jakości. Inaczej może często ulegać awariom, a to naraża lokal na poważne straty finansowe i problemy sanitarne.

Witryna do lodów gałkowych: kupiona czy wynajęta?

W ostatnich latach wynajem urządzeń gastronomicznych staje się coraz popularniejszą opcją. Pytanie jednak, czy zawsze jest opłacalna?

Wynajem witryny na lody gałkowe: wady i zalety

Wynajęta witryna do lodów to urządzenie, które nie należy do Ciebie, a jest Ci przekazywane do użytkowania na określony czas. Plusy takiego rozwiązania to:

  • brak dużego wydatku „na start” – opłaty za wynajem są stałe i przewidywalne, choć może się zdarzyć, że wynajmujący będzie oczekiwać kaucji przy podpisywaniu umowy,
  • brak wydatków na serwis i konserwację – te zadania spoczywają na wynajmującym.

Trzeba jednak pamiętać, że:

  • to urządzenie, które będzie Ci stale potrzebne na wyposażeniu, więc w długofalowej perspektywie koszt wynajmu będzie wyższy niż wydatek na zakup sprzętu,
  • umowa może być podpisywana długoterminowo – jej wcześniejsze zakończenie, np. w sytuacji, gdy będziesz potrzebować większej witryny na lody lub zechcesz zrezygnować z dystrybucji lodów, może być utrudnione lub generować dodatkowe wydatki. Własny sprzęt po prostu sprzedasz.

Zakup witryny do lodów: plusy i minusy

Zakupiona lada chłodnicza do lodów będzie Twoją własnością – możesz swobodnie dysponować sprzętem i np. przenosić go z lokalu do lokalu czy sprzedać. Poza tym:

  • urządzenie będzie nowe i nieużywane, co zagwarantuje jego bezawaryjną pracę na długi czas, a często także wysoką energooszczędność,
  • zyskasz możliwość oznakowania urządzenia swoim logo lub innego ozdobienia go – tak, aby dobrze dopasowało się do wystroju lokalu,
  • w długofalowej perspektywie wydatek szybko się zwróci i będzie się wiązał z mniejszym kosztem niż wynajem – jego część w przyszłości „odzyskasz”, np. gdy sprzedasz sprzęt.

A co z wadami? Zakup to większy wydatek na start. Trzeba jednak pamiętać, że można skorzystać z różnych opcji finansowania i rozłożyć spłatę zobowiązania na raty, a wydatek wrzucić w koszty działalności.

Co zatem jest lepszą opcją? Oceń sam i podejmij przemyślaną decyzję!