Nowoczesny pomysł na biznes – mobilna gastronomia

Szukasz pomysłu na swój pierwszy własny biznes i chcesz zacząć działać w branży gastronomicznej? A może zależy Ci na kontynuacji dotychczasowej działalności i zastanawiasz się, jak jeszcze możesz zdobyć uznanie klientów? Mamy dla Ciebie rozwiązanie, które zachwyciło przedsiębiorców z całego świata i cieszy się ogromnym zainteresowaniem także w Polsce. To mobilna gastronomia, czyli sprawdzony sposób na to, by dotrzeć ze swoją ofertą jeszcze dalej. Sprawdź, jak to w praktyce działa i co możesz zyskać.

Czym jest mobilna gastronomia?

Mobilny punkt gastronomiczny to najczęściej wózek lub rower gastronomiczny, który pozwala na serwowanie na świeżym powietrzu produktów takich jak żywność i gorące napoje. To dobre rozwiązanie dla wszystkich, którym zależy na tym, by ich biznes był jak najbardziej elastyczny. Możesz płynnie podążać za potrzebami rynku, jednocześnie znacznie redukując koszty stałe prowadzenia tego typu działalności.

Pierwszym krokiem jest inwestycja w odpowiedni pojazd. Rower lub wózek gastronomiczny musi być dostosowany do potrzeb konkretnego rodzaju produktu. W ten sposób ustala się jego wyposażenie i akcesoria niezbędne do przygotowywania i serwowania żywności. Znaczenie ma także atrakcyjny design pojazdu, który będzie przyciągać wzrok przechodniów. Może Cię zainteresować na przykład oferta polskiej marki Foodbike. Firma tworzy spersonalizowane wózki i rowery gastronomiczne, których wyposażenie, sprzęt, a nawet pojemniki dostosowane są do tego, co zamierzasz podawać swoim klientom. Na specjalne życzenie może przygotować także sprzęt pod nietypowe produkty, dlatego nie musisz ograniczać się do tych najbardziej popularnych.

Jak to działa?

Największą zaletą mobilnych punktów gastronomicznych jest ich elastyczność. To właśnie ona sprawia, że w krótkim czasie można zarobić sporo pieniędzy. Nie musisz przejmować się czynszem, ponieważ nie jesteś przywiązany do danej lokalizacji. Wystarczy Ci zezwolenie właściciela nieruchomości i ewentualnie niewielka opłata (najczęściej od kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie), by ustawić tam swój wózek lub rower gastronomiczny, gdy będzie to najbardziej opłacalne. W dużych miastach możliwości są szczególnie szerokie, jednak w mniejszych konkurencja zwykle jest niewielka, co przekłada się także na wysokie zyski.

Jednego dnia możesz ustawić swój pojazd pod uniwersytetem, gdzie będą przechadzać się spragnieni czy głodni studenci, następnego – pod biurowcem w oczekiwaniu na pracowników. Innym razem możesz prowadzić sprzedaż na miejskim deptaku, a jeszcze innym wybrać się na festiwal plenerowy. Duże znaczenie ma tu kreatywność. Warto śledzić ogłoszenia i powiadomienia o odbywających się wydarzeniach oraz bieżących trendach w mieście, a następnie za nimi podążać.

Elastyczność dotyczy także oferty. Latem ogromną popularnością cieszy się sprzedaż lodów i kawy mrożonej, zimą gorące zupy są idealnym rozwiązaniem. Możesz zarówno prowadzić działalność tylko latem, a przez resztę roku przechowywać pojazd w garażu, jak i zmienić wyposażenie i sprzedawać żywność całorocznie. Postaw na kreatywność i dąż do sukcesu – mobilna gastronomia to znakomity sposób, by zarobić sporo już w ciągu jednego sezonu.

Ile można zarobić na mobilnej gastronomii?

Mobilna gastronomia pozwala na duże zyski, które jednak zależą od szeregu czynników. To kwestia Twojego wyczucia potrzeb rynku, cen produktów (inne będą w przypadku sprzedaży lodów lub kawy, a inne, gdy chcesz serwować dania kuchni azjatyckiej), pensji pracowników i ewentualnych opłat za ustawienie się w danym miejscu. Wózki i rowery gastronomiczne mogą pozwolić na osiągnięcie zysku w wysokości nawet dwudziestu tysięcy złotych w ciągu sezonu. Pamiętaj, że w przypadku mobilnej gastronomii musisz prowadzić własny biznes, dlatego ponosisz także stałe koszty administracyjno-skarbowe (przede wszystkim opłaty do ZUS i podatki).

Zalety mobilnej gastronomii

Mobilny punkt gastronomiczny ma mnóstwo zalet. Wózki i rowery cieszą się uznaniem klientów zwłaszcza ze względu na swój nieformalny charakter. Możesz płynnie zmieniać ofertę w zależności od sezonu, jak również zawiesić działalność i zostawić pojazd w garażu aż do następnego lata. Przede wszystkim jednak nie ponosisz kosztu najmu lokalu, co w przypadku tradycyjnych restauracji jest poważnym wydatkiem. Mobilny punkt jest więc znakomitym rozwiązaniem zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych przedsiębiorców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *